Kontakt
Kontaktní informace

Asistentka pro vložení nabídky...

+420 606 629 838

Asistentka pro vložení nabídky

Krátce z Facebooku

Banner

Prodej nemovitostí bez realitky nebo s realitkou

Váháte jestli prodávat nemovitost s realitkou nebo bez? Jaké jsou výhody a nevýhody obou způsobů prodeje? Čtěte.

Vydáno: 20.04.2015

inzerce zemědělských nemovitostí

V předchozím článku jsme Vám poradili jak prodávat nemovitost a stanovit si při tom prodejní cenu a prodejní strategii. Nyní se blíže podíváme na způsoby prodeje nemovitosti, ať už s realitní kanceláří nebo bez ní.

Způsoby prodeje nemovitostí

K prodeji Vašeho bytu, domu, nebo pozemku můžete zvolit dva základní způsoby.

  1. Prodej nemovitosti bez realitní kanceláře
  2. Prodej prostřednictví realitní kanceláře

Prodej nemovitosti bez realitky

Zvolíte-li způsob prodeje Vaší nemovitosti bez „realitky“, určitě chybu neuděláte. Majitel na rozdíl od realitních makléřů má větší množství informací. Nemusí se omezovat jen na určitá fakta. Může volit osobní přístup a je schopen pružně reagovat na vzniklé situace.  Zájemce vedle podrobnějšího popisu zajisté ocení i emotivní a citové vazby prodávajícího k danému objektu.

Přínosem prodeje pomocí vlastních sil je fakt, že máte celý proces jednání plně ve své moci a ušetříte značné náklady, které byste jinak vynaložily za služby realitní kanceláře. Naopak nevýhodou může být nedostatečná znalost legislativy, ekonomických a daňových aspektů při převodu nemovitosti, případně časová náročnost a nákladná inzerce hrazená z vlastní kapsy.

Inzerce na internetu

V dnešní době máte možnost výběru z mnoha portálů, které můžete použít pro inzerci své nemovitosti. Důležitou otázkou je, zda má význam utrácet finanční prostředky za služby, které Vám dnes nabídnou realitní portály zcela zdarma. Možnost bezplatné inzerce nemovitostí naleznete napříkad na našem portálu Pozemky a farmy a to se zaměřením na zemědělské pozemky a stavby.

Tyto portály Vás postupně provedou všemi kroky od základních informací po informace o inzerentovi. Proto nemusíte mít obavy, že byste zapomněli zveřejnit některé z důležitých informací, nebo naopak použily ty nepotřebné. Důležité je dbát pozornost na pravdivost uvedených informací, často tak předejte nepříjemným situacím při provádění prohlídky. Pokud chcete prodej urychlit, je možné si připlatit za doplňkové služby a zviditelnění inzerátu.

Kvalitní inzerce a vedení prodeje nemovitosti

Prohlídka je pro prodej Vašeho bytu nebo domu jedním z klíčových bodů. Proto je důležité se na ní důkladně připravit a držet se některých rad.

Jak se připravit na prohlídku při prodeji domu nebo bytu

Pokud prodáváte byt nebo dům, udělejte z Vaší nemovitosti, prostorné, prosvětlené a příjemné místo k bydlení. Před prohlídkou odstraňte veškeré drobné vybavení vašeho domova společně s předměty osobní povahy. Také roztáhněte žaluzie a závěsy. Pokud je temný den, nebo se koná prohlídka ve večerních hodinách, rozsviťte veškeré osvětlení v objektu. Nezapomeňte poklidit. Povlečená a zastlaná postel v ložnici udělá na kupujícího rozhodně příjemnější dojem než „rozvrtaný pelech“.

Jste- li kuřák, snažte se prostory co nejvíce před prohlídkou vyvětrat a provonět. Kupující při koupi zapojuje nejen zrakový smysl. Pozornost věnujte i tomu, máte-li domácího mazlíčka. Mnoho lidí trpí dnes alergiemi, které mohou prohlídku značně znepříjemnit.

Mějte na prohlídku připravený nabídkový list. Od kterého mějte připraveno několik kopií, které můžete poskytovat zájemcům. Prohlídku začněte na takovém místě, které podle Vás udělá na zájemce největší dojem. Při komunikaci se snažte vystupovat zdvořile a přistupujte k zájemcům laskavě. Pozor si dejte na nepravdivé, často taktické výroky typu „máme již pár zájemců“. Často vzbudíte v lidech nedůvěřivost.

Na závěr prohlídky je vhodné se dotázat zájemce, zda pro něj můžete ještě něco udělat. Dohodnout si termín, ve kterém se vyjádří ke koupi, pokud již tak neučinil hned na místě. Poté se s ním zdvořile rozlučte. Dobré je si k zájemci udělat pár poznámek, abyste během následné komunikace věděli, s kým hovoříte.

Dostávejte do svého mailu upozornění na podobné články jako je tento. Přihlašte se k odběru toho nejzajímavějšího o realitách a zemědělství.

Prodej nemovitosti pomocí realitní kanceláře

Nevěříte-li si na prodej bez realitní kanceláře, jiná cesta Vám nezbývá a musíte do ceny nemovitosti přičíst i provizi. Ty se pohybují nejčastěji kolem 3% z kupní ceny. Teoreticky byste touto cestou měli získat odborný tým profesionálů v oblasti prodeje nemovitostí. Očekávat byste tedy měli:

  • profesionální nabídkovou kampaň
  • skvělý přístup k zájemcům
  • zajištění nutných listin a dokumentů
  • upozornění Vás na další povinnosti, které máte, nebo je v rámci služeb udělá za Vás.

Výhody realitních kanceláří:

  • znají možnosti trhu
  • znají lokalitu, a tudíž i její ceny
  • umějí jednat s lidmi
  • šetří Váš čas a mohou zkrátit dobu prodeje nemovitosti
  • poskytují úvěr
  • často za Vás budou inzerovat na placených realitních portálech (bez nutnosti Vaší finanční účasti)

Nevýhody realitních kanceláří:

  • často zvýšení Vašich nákladů
  • nedostatečná kontrola nad průběhem
  • ztrácíte kontakt s kupujícím
  • existuje riziko výběru špatné realitní kanceláře
Poslat článek e-mailem

Zaujal Vás tento článek? Dejte o něm vědět Vašim přátelům.

Sdílet:

Nejnovější nemovitosti v naší nabídce

Prodej, Zemědělská půda, Hudlice, 8456m2

Cena: 887 880 Kč

Cena za m2: 105 Kč

Prodej pozemků Březí u Malečova

Cena: 650 900 Kč

Cena za m2: 25 Kč

Prodej pozemku Stružnice

Cena: 219 400 Kč

Cena za m2: 23 Kč